Pentru cine inca nu stie de ce scriu aceasta poveste explic rapid. Lucrez in domeniul IT, de la programare, creare site-uri si magazine online, probleme clienti in acest domeniu (mai mult detalii despre mine click aici), iar de cativa ani sunt asignat si intr-un proiect alaturi de mai multi colegi de la birou pe nume „Saga în Cloud„. Pe scurt serverele sunt situate intr-un Data Room propriu, unde pentru fiecare client (administrator cu n angajati) este un server pornit non-stop + generator de curent, mai multe linii de internet, backup total server client, etc.
Clientii pe care ii avem lucreaza din orice locatie doresc, de la birou, de acasa, din vacanta si oricate persoane (angajati) ar lucra in acelasi timp pe o firma sau pe firme diferite, se foloseste o singura licenta de saga. Plus de asta toate datele sunt la noi in server, deci clientul poate sa lucreze de pe orice laptop doreste doar sa aiba credentialele pentru logarea in serverul dansului (nu se foloseste VPN) (nu se instaleaza nimic pe calculatorul clientului), pe care noi i le transmitem dupa mutarea datelor in cloud. Mai multe detalii daca doriti despre Serviciul „Saga în Cloud” -> click aici.
Poate Sagasoft se oftica de varianta firmei unde eu lucrez pe nume „Saga în Cloud” dar pana la urma daca tu sagasoft deabia ma ajuti cu problemele din programul tau si noi ajutam clientii nostri chiar si cand au probleme cu calculatorul lor personal (fara cost suplimentar), oare vezi diferenta? Ce inseamna sa fii om? Sincer, daca omul nu se pricepe, oare e greu sa il ajuti? Avem anydesk si telefon, deci un ajutor pentru clientul nostru e binevenit mereu, chiar daca are contract cu noi pentru alte servicii.
De ce scriu aceasta postare? Pai inca de la inceput cand invatam configurarea de servere pentru clienti, mai apareau erori in programul de sine statator „Saga C sau Saga PS”. Din bun simt, eu cand ma lovesc de o eroare, nu apelez la nimeni, caut singur pe „goagăl” mai ales ca vorbim de probleme de saga, pentru ca exista forum.
Pe langa cele de mai sus, daca nu gaseam problema, apelam la saga. Aceeasi problema fiind rezolvata dupa apelul numarul 4. De ce?
Ce nu imi place la sagasoft este ca atunci cand te vezi sus cu n clienti, mai ales ca a devenit foarte popular, te ia cu n variante ca nu ai instalat nu stiu ce program, ca este vina ta, ca aici trebuia sa ai instalate update-uri de windows, dar nici nu doreau sa intre cu anydesk, teamviewer. Nu imi place ca de multe ori sunam eu si stiam exact ce face acea setare recomandata de ei (le spuneam asta nu e ok, o cunosc face x chestii, dar nu ce vreau eu), adica draga angajati, am vazut mii de erori si toate cele iar tu vrei sa ma pasezi la alt angajat. „Incercati asa si daca nu merge, reveniti”
De ce zic ca ei spun avioane, pentru ca mereu dupa apelul numarul 4 sau 5 la ei, tot respectul pentru persoanele acelea, au intrat cu teamviewer, au umblat in folderele saga, au adaugat si redenumit sa zicem x document si a mers, conteaza persoana pe care o nimeri la telefon.
Sincer, inteleg ca poate problema nu apartine de sagasoft pe direct, desi programul este creat de voi, dar nu va ascultati apelurile sa vedeti ce angajati aveti. Ma amuza ca este usor sa zici, nu merge sa faci ce consideri, nu tine de noi problema aceasta sau e vina ta etc. Oricum rezolvarile la problemele din Saga le-am invatat, deci nu vreau sa mai aud de suportul vostru, sincer.
Intrebare: Atunci de ce mai platesc clientii licente la voi daca nu oferiti suport mai bun.
Curiozitatea cea mare, stiu de la clientii pe care ii avem noi in Saga în Cloud, cand au ceva de intrebat de facturi sau x probleme pentru firmele lor din portofoliu, pe langa faptul ca dureaza mai mult asteptarea in telefon, atunci cand suni la saga, te lovea vocea aceea plictisita care nu vrea sa te ajute.
Acum in pagina de contact pe sagasoft.ro, nu mai apar „10 linii” ,langa numarul de telefon, care nu mai e acelasi. Poate sunt mai putini oameni, nu mai sunt atatea linii, pana la urma decizia le apartine.
Asa aparea acum cateva luni, dar vocea plictisita a angajatului era prezenta si atunci.
Si o problema mai comuna pentru toata lumea, ce ni s-a intamplat si noua in trecut, prin 2021. Vrei sa faci ceva, sa instalezi programul in alta parte, sa muti, etc. Evident cautam pe forum la ei si nu spune niciunde ca nu merge sau nu este posibil. Noi am vrut sa testam pe un server de test, cu Windows Server. Am avut cateva erori, am cautat eroarea pe internet, pe forum la ei, nimic.
Pasul urmator: Am sunat la Saga, ce ni se spune de acolo, ceva amuzant, „Domnule nu este compatibil pentru Windows Server”. Adica bai esti normal? La voi pe site scrie clar ca „dacă aveți Windows 8 sau 10 ori Windows Server 2012”, asta intr-o postare publicata de ei in legatura cu o actualizare, dar specifica in ea ce ne interesa, sistemul de operare. Deci rezumat, functioneaza doar ca nu ai chef de mine.
Personal m-am saturat de acesti angajati pe care ii aveti (unii dintrei ei), care fara sa vreti draga sagasoft, iti pateaza imaginea.
PS: Nu doresc sa fac nici o reclama serviciului „Saga în Cloud” pe care firma unde eu lucrez il ofera, dar avand si eu un server in cloud tot aici, stiu ce inseamna sa imi tin poze, documente, pe scurt tot ce vreau in siguranta, fara sa nu am nici un stres pe viitor, ca poate pierd ceva.