Prestashop, o platforma E-commerce gratuita si usor de folosit, ofera tehnici sofisticate si functionalitati avansate proprietarilor de afaceri care doresc sa isi construiasca un magazin online.
Platforma e-commerce include si facilitati SEO, dar necesita unele imbunatatiri si modificari pentru a face din magazinul online, un site mult mai bine indexat de motoarele de cautare.
- Introducerea produselor in Prestashop
Pe cat de banal pare pe atat este de important. Daca ai un produs pe homepage si il introduci in homepage inainte sa-l introduci in categoria « mama » , de fiecare data cand il de scoti de pe home, linkul nu o sa mai fie valabil. Astfel se creeaza pagini de eroare 404. Daca ai un produs care se incadreaza in mai mult de o categorie, acesta trebuie introdus intai in categoria de baza si apoi in cealalta. Va declara categoria de baza ca url default si va prelua meta tag-urile de acolo.
- Paginatia
Produsele dintr-un magazin online sunt organizate in categorii si subcategorii. PrestaShop nu afiseaza decat primele zece produse dintr-o categorie. Daca aveti 50 de produse, utilizatorul va trebui sa dea clic pe urmatoarele pagini pentru a afisa un numar mai mare de produse. Problema cu paginatia, in afara de faptul ca URL-urile vor aparea cu ?1,2,3 …, este ca se creaza duplicate content la nivel de Meta Tag-uri si implicit o anumita dificultate pentru motorul de cautare sa acceseze paginile dvs.
Problema poate fi rezolvata de catre un programator prin diferentierea Meta Tag-urilor printr-un parametru, cu numele paginii, de exemplu.
O alta modalitate de a solutiona aceasta problema este de a nu pune prea multe produse intr-o categorie si de a crea categorii sau subcategorii suplimentare pentru a evita paginarea. De cele mai multe ori insa acest lucru este dificil de realizat, mai ales in cazul magazinelor online foarte mari.
De asemenea, puteti implementa tag-urile next si previous pentru a da mai multa putere primii pagini.
- Sistemul de versiuni lingvistice
Nu se recomanda folosirea mai multor versiuni lingvistice sub acelasi nume de domeniu. Se recomanda crearea de subdomenii, lucru care insa se realizeaza prin modificari problematice din script.
- Mecanismul de sesiuni
Mecanismul de sesiuni este fundamental pentru un magazinul online. Sistemele de sesiuni sunt folosite pentru a recunoaste cererile care vin de la acelasi utilizator (de exemplu cand te loghezi pe un site se deschide o sesiune). In cazul unui magazin online, in momentul in care se deschide site-ul se creaza o sesiune cu un token. Aceasta este fortata sa nu apara in URL. Scopul ei este ca acelasi utilizator sa poata adauga produse la cos nelogat. In momentul cand utilizatorul se logheaza se mai deschide o sesiune care preia automat informatia din cos. De acolo apar URL-uri gen cart.php?order= etc. Acestea trebuie prevenite sa se indexeze sau sa li se reduca prioritatea.
- Sortari dupa pret, varsta, brand
Sortarile dupa diversi parametri duc la URL-uri cu caractere « exotice », ce nu sunt agreate de robotii motoarelor de cautare.
De asemenea, o alta problema a sortarii o reprezinta aparitia continutului duplicat (pagini cu URL-uri diferite si continut identic).
Se recomanda evitarea pe cat posibil a acestor sortari.
- Rescriere URL-uri. Htaccess (Apache)
Deoarece datele privind produsele si categoriile sunt stocate in baza de date, pentru a accesa un anumit produs, platforma Prestashop trebuie sa indice referinta produsului care este codata prin cifre sau caractere alfanumerice. Acest lucru duce la URL-uri foarte lungi care contin caractere ce nu furnizeaza informatii pertinente robotilor motoarelor de cautare si utilizatorilor. Prin rescrierea URL-urilor se elimina aceasta problema care ingreuneaza indexarea URL-urilor.
- Meta Tag-uri
PrestaShop preia automat numele de produs sau numele categoriei in Meta Tag-uri. Nu uitati sa personalizati si sa optimizati Meta Tag-urile din campurile SEO furnizate de platforma Prestashop. Exista insa o problema la nivelul Meta Description, unde numarul de caractere este limitat la 128. Pentru a avea descrieri complete si atractive pentru roboti si utilizatori va recomand sa prelungiti numarul de caractere la 165. Google afiseaza primele 165 de caractere din descrierea unei pagini in rezultatele de cautare.
- Optimizare Imagini
Tema default Prestashop nu permite optimizarea numelui imaginii si a atributului ALT asa cum este nevoie din punct de vedere SEO. In atributul ALT se reia numele produsului. Daca doriti ca atributul sa reia titlul paginii si implicit sa contina cuvinte cheie trebuie editat fisierul template product.tpl.