Te gândești la cele mai potrivite cuvinte pentru domeniul tău, astfel încât să atragi vizitatori, respectiv cumpărători?
În alegerea numelui de domeniu, mulți business owners se focusează pe criteriile care îi ajută în procesul de optimizare SEO. Pentru început trebuie să te asiguri că numele domeniului nu conține conotații negative, jargoane sau, la o primă vedere, să arate spammy.
E musai să conțină cuvinte cheie?
A fost o perioadă când motoarele de căutare clasificau site-urile ca fiind de încredere dacă în numele domeniului existau cuvinte cheie specifice. Acum nu mai este o regulă generală, dar au devenit mult mai scurte, undeva la 2-3 cuvinte.
Un cuvant care caracterizeză cel mai bine procesul este RELEVANT. Fie că vorbim despre un site de prezentare, un magazin online sau un blog unde îți înșirui ofurile, numele trebuie să fie relevant, să reflecte ceea ce vei construi în site, ceea ce vinzi, ceea ce vrei să transmiți. Plus că, va fi un avantaj, Google plasându-ți site-ul printre primele rezultate în căutări.
Dacă este un cuvânt sau o sintagmă sonoră, cu siguranță va fi ușor de reținut, un aspect la fel de important care atrage vizitatori/ cumpărători/ cititori. Simplu sau abstract? Dacă se întipărește ușor în memoria omului și nu trebuie să îl repeți, poate să fie cum vrea el. Noi recomandăm domeniile ușor de pronunțat, accesibile și fără prea multe artificii.
Pentru a evita neplăcerile dintr-un viitor apropiat, trebuie să fii atent la mărcile înregistrate. Sunt șanse ca numele domeniului să fie disponibil, dar în offline să existe o marcă comercială deja înregistrată. Din neatenție, lucrurile s-ar putea complica.
Extensia contează. Dacă te referi strict la publicul din România, potrivită este extensia de tip .ro, iar pentru cei care vor să treacă de graniță, cea mai folosită este .com.
Nu uita de alternative, s-ar putea să nu fie disponibile cele alese!