Cum să crești vânzările în magazinul tău online? Cum să faci să ai o campanie de reduceri de succes? De ce unele campanii de Black Friday au mai mult succes decât altele?
În goana după clienți noi, uităm de cei existenți. Tu cum ții legătura cu cei care au cumpărat din magazinul tău online în trecut? Cum îi faci să revină pe site?
Probabil că apelezi la e-mail marketing, dar află că SMS-ul are o performanță de 6-7 ori mai bună decât e-mailul. Și un open rate de 98%, față de 20% în cazul e-mailului. 90% din mesajele SMS sunt citite în cel mult 3 minute de la primire.
Mesajele SMS au o rată de răspuns de 45%, în timp ce e-mailurile au o rată de doar 8%.
Interacțiunea este, de asemenea, mult mai mare în cazul mesajelor SMS cu link-uri, cu o rată de click de 36% pentru SMS și doar 3,4% pentru e-mail.
Aceste caracteristici sunt avantajoase atât pentru mesajele publicitare prin SMS, cât și pentru notificarile SMS privind statusul comenzii sau pentru sondaje de opinie și feedback.
Toată lumea are un telefon mobil. Pe care-l ține mereu aproape – pe birou, în buzunar, pe noptieră.
95% dintre români nu ies din casă fără telefonul mobil.
Știai că primul lucru pe care îl fac mulți, când se trezesc dimineața, este să-și verifice telefonul mobil? Da, chiar înainte de a se ridica din pat!
Este clar că nu trebuie să mai ocolești acest potențial masiv de a genera vânzări – SMS Marketing / Advertising.
Marketingul prin SMS este convenabil, discret și rapid, cu livrare aproape instantanee.
Ți se pare intruziv? Nu și altora! Credem că atât timp cât noi avem anumite preferințe, și ceilalți le au. E un bias cognitiv în a cărui capcană cădem cu toții. Cei din Generația Y (născuți între anii 1980 și 1994) și Generația Z (1995 – prezent) preferă să trimită mesaje text (SMS clasic, mesaje pe Whatsapp sau Facebook), în loc să sune sau să trimită un e-mail. De asemenea, poate surprinzător pentru unii, părinții și bunicii noștri au început să se familiarizeze cu SMS-ul, mesajele pe Whatsapp sau Facebook, după cum confirmă și sondajele.
Comunică așa cum își doresc clienții tăi !
„ Bun, și ce pot face concret?”, probabil că te întrebi.
SMS Marketing / Advertising nu se rezumă doar la Bulk SMS (trimitere SMS-uri în masă), ci cuprinde mult mai multe opțiuni interesante.
SendSMS.ro recomandă proprietarilor de magazine online următoarele produse și servicii SMS Marketing:
Pluginurile / Add-on-urile SMS dezvoltate pentru platformele WordPress (Woocommerce), Magento, Prestashop, Opencart, Shopify, CS-Cart. Poți trimite campanii SMS publicitare către numerele de telefon din baza de date și le poți personaliza la nivel de: produs cumpărat, perioadă, sumă minimă comandă, județ. Ai posibilitatea de a trimite mesaje selectiv către oricare dintre clienții care au plasat comenzi în magazinul tău online. Echipa SendSMS îți oferă asistență gratuită, atât la instalare, cât și post-vânzare.
Serviciul RCS Business / Notificari RCS. Rich Communication Services îmbunătățește mesajele SMS prin branding, rich media, interactivitate și analize de piață. Cu RCS, experiența mobilă, direct din aplicația de mesagerie implicită, devină una personalizată. Livrezi mesaje îmbogățite (fotografii, video, audio, carusele cu opțiuni), mai lungi decat SMS-ul clasic. Îmbunătățești implicarea consumatorilor prin includerea unor butoane de acțiune recomandate și butoane de răspuns rapide. Economisești timp cu răspunsuri automatizate la întrebările clienților. Obții o analiză real-time a campaniilor. SendSMS este primul integrator din România care oferă acest serviciu.
Notificări prin aplicațiile mobile Viber sau WhatsApp (în curand). Mesajele prin WhatsApp sau Viber pot fi mai ieftine decât SMS-urile tradiţionale si mai ofertante. Îți permit până la 1000 de caractere, poţi ataşa imagini şi butoane. Efectul? Un interes mult mai mare pentru vânzările şi promoţiile business-ului tău. O campanie care a creat un impact semnificativ la nivel european a fost cea realizată împreună cu partenerii de la VIVRE. Campania de promovare s-a desfăşurat în toate locaţiile VIVRE din Europa și s-a concentrat în special pe trimiterea unor mesaje de informare în perioada Black Friday, tuturor clienţilor VIVRE activi în aplicația Viber.
Soluțiile SendSMS.ro pentru E-commerce sunt ușor de integrat în orice platformă cu ajutorul unui API.
Lansezi în curând o campanie de reduceri de Black Friday?
Noiembrie s-a dovedit a fi o lună profitabilă pentru mulți comercianți. Pentru că este luna reducerilor de Black Friday. Mulți consumatori economisesc din timp pentru a-și cumpăra cele necesare de Black Friday, la prețuri mai mici.
Dă de veste celor care au mai cumpărat de la tine în trecut când și ce reduceri vei avea de Black Friday. Acești clienți deja au încredere în brandul tău. Au cumpărat de la tine în trecut și vor cumpăra și acum, dacă au avut o experiență bună.
Însă, atenție, procedează inteligent. Segmentează lista de clienți pe locație, vârstă, gen, produse cumpărate, etc. De exemplu, clienților care au cumpărat laptopuri din magazinul tău online, trimite-le notificări SMS cu reducerile Black Friday la accesorii. Dacă nu poți segmenta, optează pentru un mesaj SMS cuprinzător; de exemplu: “Fă-ți cadou sau oferă cadou cel mai bun laptop pentru școală. Profită de reducerea de 15% până Vineri!”.
Testează mai multe tipuri de mesaje publicitare, pentru a afla ce funcționează. Împarte bază de date în 2-3 eșantioane și trimite mesaje SMS, Rich Media, cu abordări diferite. Fiind prima oară când lansezi o campanie SMS, s-ar putea să nu nimerești din prima strategia de comunicare ideală. În acest sens, echipa SendSMS.ro îti poate veni în ajutor. Au derulat campanii SMS pentru sute de magazine online din România și îți pot livra câteva trucuri.
Oferă promoții VIP-doar pentru cei care au mai comandat în trecut din magazinul tău online.
Fii informal. E mai bine. Nu te sfii de emoticoane .Gândește-te… tu, dacă ai afla de o promoție făină, cum le-ai transmite prietenilor asta?
Dacă oferi clienților opțiunea “Reply”, nu întârzia să le răspunzi la întrebări.