O strategie de link building bine gandita te va ajuta sa indrumi posibilii clienti sau parteneri catre site-ul tau. Pentru te ajuta in elaborarea unui plan, experti in web iti ofera cateva tehnici dovedite de construire a link-urilor: concentreaza-te pe calitate, tine secret si, mai presus de toate, pune pe cineva sa se ocupe de asta.
Este posibil ca site-ul tau sa fie uimitor, dar nu multi oameni il vor vedea daca alte site-uri nu sunt conectate la acesta.
Plasarea de link-uri pe site-uri relevante, de autoritate, incredere si calitate este visul oricarui marketer. Google, detinatorul a aproximativ 66 la suta din piata motoarelor de cautare, vede astfel de link-uri ca pe niste voturi de incredere pentru continutul site-ului tau. Pentru ca Google vrea sa serveasca utilizatorilor sai rezultate proaspete, de incredere, plasarea link-urilor tale pe site-urile cele mai relevante poate constitui inceperea lungului drum spre locurile fruntase din paginile cu rezultate de cautare.
Desigur, obtinerea acestor link-uri are nevoie de timp considerabil, efort si resurse. Exista, de asemenea, o multime de mituri si neintelegeri legate de link building. De exemplu, unii cred ca Google penalizeaza obtinerea prea multor link-uri prea repede.
Pentru a ajuta site-ul tau sa dezvolte un profil de link building de calitate, iata cateva strategii si sfaturi de la experti:
- Angajeaza un specialist – Pentru ca aceasta activitate este consumatoare de timp si resurse, cineva trebuie sa fie responsabil pentru eficientizarea lor, cineva concentrat pe gestionarea in mod activ a programului, a promovarii continutului corect si mereu in cautarea de noi oportunitati.
- Configureaza un proces de monitorizare si evaluare a progreselor – inca de la inceput ar trebui sa ai o metoda prin care sa poti masura eforturile de construire a link-urilor in mod regulat. In lipsa acestui proces, nu vei putea sti cat de eficienta este campania de link building. Iar in lispa acestor informatii, este posibil sa nu ai timpul si resursele necesare pentru a continua construirea acestui proces.
- Nu externaliza campania de link building – Nu poti spune altora cum si unde te promovezi si sa te astepti sa obtii aceleasi rezultate pe care le-ai obtine daca ai fi discret. Ai nevoie de cineva din interior, care stie cu adevarat cum functioneaza lucrurile si care sa se concentreze pe strategii de campanie focusate si contextuale. Fiecare site este conceput cu un anumit public si un potential unic, obiective specifice pentru publicul si obiectul specific. De aceea, fiecare site va necesita o abordare specifica a campaniei de link building si a continutului publicitar, in general.