„Experiență și inovație, pentru proiectele tale digitale.”

Sagasoft ultima versiune – Explicatii generare bilant / sistem client-server / mod server / erori actualizare program

de | aug. 29, 2024 | Ultimele Anunțuri

Numele meu este Marian Băloi, lucrez in domeniul IT, pe partea de creare de site-uri, magazine online, rezolvare probleme IT, saga cloud (info aici) plus multe altele. Intotdeauna am mers pe principiul “sa ne ajutam intre noi ca si oameni”, de asta si postez si ajut pe blogul meu situatii/probleme pentru ca nu se stie niciodata pe cine poti sa ajuti.

Ceva personal: „Nu vreau sa ma judecati pentru ca voi face reclama si la serviciul nostru saga cloud (info aici), imi place ceea ce fac, iubesc ceea ce fac si numai eu stiu cate nopti nedormite am avut invatand si ajutand clientii nostri pentru diferite spete in saga. Nu mai intru in detalii de erori in saga la clientul x, unde tot eu sunam la sagasoft de 5-6 ori sa il ajut. Am o regula personala la birou, toate situatiile se rezolva in ziua curenta mereu, iar clientul daca ne trimite mesaj, in maxim 10-15 minute, este apelat sa intram cu anydesk pentru a rezolva/vedea ce situatie are.”
Cine ma cunoaste, stie ce am zis mai sus. 😉

Ps: Cititi pana la final pentru ca o sa redactez si punctele pro si contra pentru ambele moduri: mod normal si mod server.

Acum hai sa vedem ce zice ultima actualizare de la sagasoft.

1. Probabil multe persoane folosesc in saga pentru firme modul normal (nu va panicati o sa explic mai jos modurile). Sagasoft pana la finalul anului vrea sa modernizeze programul, iar toate firmele sa fie trecute pe modul server. Am asa o vaga impresie ca in program contabilul o sa treaca firmele pe modul server manual si saga nu v-a ajuta prin trecerea automata, aceasta este parerea mea (zic asta pentru ca acum la generarea unui bilant trebuie sa faci tu singur comutare pe mod server la firma x, deci o sa treci sigur 50% din firme pe modul server ca o sa fie nevoie). Daca doresti generezi un bilant nu se mai poate pe modul normal si trebuie firma respectiva trecuta pe modul server.

2. Pentru persoanele ce folosesc intr-un birou saga local, adica pe un calculator au saga mama si lucreaza in retea (distribuie programul local in spatiul de acolo, sa zicem locul de munca), sagasoft o sa implementeze sistemul prin care toate calculatoarele o sa aiba nevoie de licenta. (Atentie! Daca esti clientul nostru in saga cloud (info aici), tot o licenta se va folosi, nu se schimba nimic, deci stai linistit)


Adaug pentru clientii nostri, ce folosesc serviciul, saga cloud (info aici), ne auzim la telefon, va explicam, va ajutam noi cu actualizarile la program si va aratam intrand pe anydesk la dvs ca de obicei, orice nelamurire, inclusiv ce voi redacta in acest articol.


Noua modificare! Daca aveti un bilant de generat intrati in saga si faceti pasii de mai jos. Adica trecerea de la modul normal la modul server. Probabil va intrebati daca puteti sa reveniti la modul normal, raspunsul este NU, oricum pe modul server o sa fie trecut pana la finalul anului cum a anuntat sagasoft, iar orice firma noua adaugata in saga c o sa fie trecuta automat pe mod server.


In continuare va lucra programul pentru a face conversia firmei din mod normal in mod server, doar asteptam, nu va panicati. (Timpul este sa zicem minim 30 de secunde pana la un maxim de cateva minute, acum depinde cat de veche este firma in saga si cate date contine)


La finalul conversiei o sa va apara „Operatie Finalizata” iar sus langa numele firmei o sa apara Server, asta inseamna ca firma a trecut pe modul server. Dam apoi pe „x” la fereastra cea mica si incercam sa generam bilantul, o sa vedeti ca o sa functioneze acum. Recomandat, ramaneti pe modul server.

INFO DE AJUTOR: La finalul articolului o sa scriu plusuri si minusuri pentru cele 2 moduri si anume normal si server.


In panoul principal de la Saga C unde avem toate firmele o sa explic ce reprezinta culorile pentru fiecare firma din poza de mai jos.

  1. Firma de pe pozitia 0001 – Culoarea prezentata ne spune ca firma este pe modul server
  2. Firma de pe pozitia 0002 – Culoarea prezentata ne spune ca firma este pe modul normal
  3. Firma de pe pozitia 0003 – Aici avem doar selectata firma, atat

O sa fie 2 culori in saga pana la finalul anului pozitiile 0001 si 0002, adica modul server si modul normal. De anul viitor toate firmele trebuiesc trecute pe modul server, adica o sa fie numai culoarea de la pozitia 0001.


Ulterior la fiecare intrare in Saga C o sa apara o data, un interval, daca nu schimbati intervalul o sa va apara de exemplu facturile din acel interval, adica sa punem in loc 01.05.2024 orice data sa zicem 01.01.2000, pentru a va afisa toate datele. Data aceasta se modifica o singura data, de fiecare data cand intrati in program. Saga zice ca o sa mearga mai fluent programul cu acest mod server, ca nu mai sunt atatea date aduse din anii anteriori, dar logic nimeni nu are nevoie ma gandesc doar de datele din ultimele 5-6 luni, ci de toate datele.


SUPLIMENTAR

ATENTIE! Inainte sa faceti actualizarea la ultima versiune (aici vorbesc daca aveti saga pe pc-ul dvs personal) sau la cele care vor aparea in viitor, verificati ce firme aveti cu erori. Daca aveti erori pe firme (oricum nu puteti sa intrati in firmele respective) va recomand stergerea firmelor deoarece pot sa fie probleme la actualizare, ca aceasta sa ramana in bucla.

Erori de exemplu in saga atasez poza mai jos.

Normal si dvs puteti sa stergeti firma, asta daca va permite programul. Noi stim procedeul de la saga daca nu va lasa sa o stergeti, dar nu recomand sa faceti dvs personal acest lucru. Este recomandat sa trimiteti mail la saga cu fisierul pe nume FIRME.DBF aflat in folderul Saga C.3.0 din pc-ul dvs, mai ales ca nu mai folositi acea firma si nu se poate intra in ea. Ulterior saga o sa va trimita fisierul corectat, el se inlocuieste in folder si mai este un pas de facut pe care o sa vi-l spuna saga in mail. Metoda cu fisierul de mai jos, se foloseste cand nu poti sa stergi firma, adica o selectezi, iti apare o eroare sau doua, ca pozele de mai sus, apoi se inchide saga, deci este logic ca trebuie metoda de mai jos, cu ajutor de la sagasoft.


Nu imi place sa fiu insistent dar „Draga client al nostru si anume din saga cloud (info aici), ne gasesti pe whatsapp, te ajutam cum facem de obicei prin anydesk sau direct la telefon, daca doresti informatii suplimentare”.


Firme pe mod Normal VS Fime pe mod Server

Modul normal cum mult lume le are acum, punctul forte este ca la actualizarea programului, trece mai repede actualizarea prin firme. Un minus este ca sunt momente cand se blocheaza saga pe acest mod, pentru ca ai un flux de date mare pe firma x.

Modul server este noul mod care o sa fie folosit, are ca punct forte mai multa stabilitate pentru firmele ce au date foarte multe in ele. Un minus, este ca actualizarea/actualizarile o sa dureze mai mult. Daca pe modul normal sa zicem ca actualizarea era gata in o ora, pe modul server daca ai toate firmele trecute, asa cum o sa fie, o sa aveti un 30-40 minute in plus. Deci rezumat de la anul, timpul pentru actualizare o sa creasca cu minim 50% pentru ca firmele o sa fie trecute pe modul server.

Alte situatii / probleme despre saga / contabili, am scris si aici pe site-ul meu: Povești cu și despre contabili

DE FINAL: Iti multumesc daca ai ajuns pana aici, salveaza site-ul meu ( www.ITweb.ro ), o sa mai public situatii, iar daca esti clientul nostru in saga cloud (info aici), sa stii ca ma bucur atunci cand discutam la telefon despre x situatie.

Marian Băloi

Web Developer | Suport IT | Web Designer | Suport Saga Cloud

Numele meu este Marian Băloi și sunt ”vocea” din spatele acestui site personal. Nu îmi place să vorbesc foarte mult despre mine, tocmai de aceea o să fiu destul de zgârcit în informații.

Profesional
Incepand ca o curiozitate si un hobby din clasele 5-8, cand am avut primul blog la cei de la blogspot.com, programarea, web design-ul sau pe scurt domeniul IT a devenit o pasiune si m-a urmarit inca de atunci. 

Ca sa iti raspund la intrebarea pe care o ai acum in cap si anume „De ce ajut pe toată lumea?”, raspunsul este simplu, am pornit […]

Mai multe detalii despre mine aici.

Serviciile de asistență virtuală sunt bine cunoscute în străinătate, în schimb în România este un concept nou în rândul antreprenorilor, dar de mare interes.
Principalul beneficiu în a colabora cu un asistent virtual este caștigarea de timp prețios.